VARSÓ HELYI KÖZLEKEDÉSE


A Rondo Romana Dmowskiego a Tudomány és Kultúra palotájának 100 méter magasan lévő teraszáról fotózva

A metró legújabb szakaszának végállomása, a Marymont állomás

2007 nyarán látogattam meg a lengyel fővárost, mely egy igazi, lüktető nagyváros érdekes és változatos tömegközlekedéssel. Az egy darab metróvonal mellett a közlekedés gerincét a villamosvonalak adják, ám jelentős a buszközlekedés is. A lengyel városokhoz hasonlóan itt is sok különféle típus alkotja a járműpalettát, főként a buszok terén. Lássuk, mik ezek!

Autóbuszok

A számos járműtípus közül egyedül az Ikarusok magaspadlósak, a többi részben, vagy teljesen alacsonypadlós kialakítású.

 
Ikarus 260.04 és 260.73

 
Ikarus 280.26, 280.37A és 280.70E
Nagy számban találhatók  meg a 280-as különböző altípusai, a típust egészen 1997-ig vásárolta a közlekedési társaság.

Ikarus 435
Az összesen 6 darab 435-ös nagy részét sajnos már kivonták a forgalomból, csakúgy, mint az összes 405, 411 és 417 típusút.

Jelcz M121M

Jelcz M121M új homlokfallal


Jelcz M181M

Neoplan N4020, 1997-es beszerzés

MAN NG313 (2002)


MAN NG363 Lion's City-k alvállalkozói vonalakon


Solaris Urbino 10 alvállalkozói vonalakon

Solaris Urbino 12, 2007-es beszerzés

Solaris Urbino 15 a Veolia alvállalkozásában

Solaris Urbino 15 MZA Warszawa


Solaris Urbino 18, 2007-es beszerzések



Scania Omnicityk, a legújabb szólóbuszok a városban, alvállalkozós vonalakon


Villamos
A villamosok terén három fő típust találunk, mindegyik Konstal gyártmányú.

Konstal 13N

Konstal 105N

Felújított 105N, szaggatós vezérléssel


Konstal 116N alacsonypadlós csuklósok, 1998 és 2000 között szerezték be őket.

A legújabb villamosok ezek a magaspadlós FPS-123N típusok
Ottjártam óta megérkezett a  15 darab Pesa 120N típusú alacsonypadlós csuklós villamos is.

 
Megtekintésre javasolt oldal:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/
tupolev, 2008